جلوگیری از بلاک شدن فورتی گیت با چه روش هایی امکان پذیر است؟

 بلاک شدن فورتی گیت چگونه است؟

شرکت فورتینت با ارائه محصولات امنیتی مانند فورتی گیت که از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است ،  و با توجه به ویژگی هایی که دارد ، می تواند امنیت را در سرتاسر شبکه به منظور حفاظت از داده ها انجام دهد.

و فورتی گیت به عنوان راهکار امنیتی بسیار قوی شناخته شده است. که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی تهدیدات شبکه را شناسایی و آن ها را مسدود نماید.

فورتی گیت دارای مدل های مختلف و مناسب برای تمام سازمان ها می باشد. همانطور که می دانید سازمان ها برای حفاظت از داده های خود در سرتاسر شبکه نیازمند یک دستگاه قدرتمند درسطح شبکه می باشند .

برای جلوگیری از بلاک شدن فورتی گیت هم راه حل هایی وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

 

 

شاید برایتان سوال باشد که چرا فورتی گیت بلاک میشود؟

همانطور که میدانید شرکت فورتینت یک شرکت آمریکایی است و باید برای صادرات و واردات محصولات خود از قوانین کشور خود پیروی کند .از انجایی که شرکت ها و سازمان های آمریکایی حق فروش محصولات خود را به شهروندان کوبا ، ایران ، سودان ، کره شمالی ، عراق و اوکراین ندارند به همین علت دستگاه های فورتی گیت به محض اتصال به شرکت فورتینت بلافاصله بلاک می شود.

 

فورتی گیت بعد از بلاک شدن خدماتی که تحت لایسنس فورتی گیت خریداری میشوند غیر فعال می شود. خدماتی از جمله : آنتی ویروس ، IPS  وIDS  ، دسترسی به وب فیلترینگ و DNS که با خرید لایسنس فورتی گیت در اختیار شما قرار می گیرد ولی با بلاک شدن قادر به استفاده از این خدمات نیستید.

 

فورتی گیت چه کاربردی دارد؟ و چگونه به سازمانها برای حفظ امنیت کمک میکند؟

فورتی گیت دستگاهی که توسط کمپانی فورتینت طراحی شده است و انتخاب بسیار ایده آلی برای سازمانها برای محافظت از داده ها در سطح شبکه می باشد. امروزه بسیاری از سازمانها از داده های زیادی برخورداند که برای حفاظت از این داده ها در سطح شبکه نیازمند تجهیزاتی امنیتی هستند تا داده های خود را به روش امنی حفظ کنند. فورتی گیت ها به روش هوشمندانه ای می توانند هر گونه حملات شبکه را شناسایی و مسدود کنند تا داده ها را از این طریق ایمن نگهدارند.

فورتی گیت دارای تنوع در رده برای استفاده در سازمان و شعبات اداری کوچک تا بزرگ طراحی شده اند .

با توجه به نیاز سازمانها و تجهیزات خریداری می شوند. با پیشرفته شدن سطح حملات شبکه نیازمند یک ابزار امنیتی پیشرفته برای سازمان می تواند کمک بسیاری در حفظ امنیت شبکه انجام دهد.

 

 

 

 

فورتی گیت مدیریت ساده ای دارد و با توجه به محافظت بالا در سطح شبکه یکی از ابزارهای امنیتی محبوب مدیران در سطح جهان قرار گرفته است.

 

 آیا بعد از بلاک شدن فورتی گیت می توان از آن استفاده کرد؟

بله می توانید از فورتی گیت استفاده کنید فقط آپدیت آنلاین را نمی توانید داشته باشید. و با بلاک شدن فورتی گیت اکثر قابلیت های آن قابل استفاده می باشد. و شما می توانید اپدیت را به صورت هفتگی آنجام دهید و دستگاه خود را بروز رسانی کنید. در صورت بلاک شدن می توانید اپدیت را به صورت آفلاین انجام دهید. و در واقع فورتی گیت می تواند در صورت بللاک شدن هم به فعالیت خود ادامه دهد.

 

راهی برای جلوگیری از بلاک شدن وجود دارد؟

شما می توانید از طریق سه راه حل کاربردی از بلاک شدن جلوگیری کنید. روش اول : این روش تقریبا موقتی است و امکان استفاده از آپدیت انلاین ندارید. روش دوم استفاده از اپدیت آنلاین با استفاده از :

1-قطع کامل ارتباط با سرورهای فورتی نت:

در این روش که مناسب سازمانهایی است که به طور موقت قصد خریداری لایسنس فورتی گیت دارند مناسب می باشد ولی نمیخواهند بلاک شوند. در این روش می توانید بعدا از اپدیت آنلاین استفاده کنید.

 

2-استفاده از دامنه مجازی برای دریافت اپدیت و ارتباط با اینترنت:

با استفاده از دامنه   VDOM  در  لبه شبکه و با ایزوله سازی بخش های مختلف شبکه از بلاک شدن جلوگیری می کند.

 

 

3-قرار دادن فورتی گیت پشت پروکسی:

این روش اخرین روش برای جلوگیری از بلاک شدن  فورتی گیت است که از روش قبلی ساده تر می باشد و بسیار کاربردی است شما می توانید از جایی که دیوایس را خریداری کرده اید بخواهید تنظیمات مورد نیاز شما را انجام دهند.

 

 

 

 

آپدیت آفلاین فورتی گیت چگونه انجام می شود؟

شرکت فورتینت ، لایسنس آفلاین ندارد و شما زمانی می توانید از این سرویس استفاده کنید که دستگاه شما بلاک شده و یا دسترسی به اینترنت ندارید. برای استفاده از آپدیت افلاین باید ابتدا راههای برقراری ارتباط Fortigrade  مسدود شده که درغیر این صورت دستگاه شما سریعا بلاک می شود.

برای انجام این کار می توانید ازتیم پشتیبانی جوین تک کمک بگیرید. پیشنهاد می کنیم برای استفاده از لایسنس آنلاین از شرکت معتبر و متخصص برای استفاده از تانل و تنظیمات کمک بگیرید. لایسنس را می توانید تمدید کنید.

 

روش های آپدیت آفلاین با استفاده از GUI چگونه است؟

دستگاه هایی که لایسنس آنلاین دارند می توانید فیچرهای آنتی اسپم، IPS  ،IDS  ، آنتی ویروس را فعال کنید. ولی در حالت آفلاین فقط آنتی اسپم و  وب فیلترینگ آپدیتی وجود ندارد. و این دو قابلیت در لایسنس آفلاین قابل استفاده نیستند. شما می توانید دستگاه فورتی گیت خود را اگر ورژن   6به پایین دارد را با استفاده از GUI اپدیت کنید. و برای فورتی گیت های ورژن 6 به بالا ازFTP  و Comandline استفاده کنید.

 

در حالت افلاین ، پچ های آپدیت به محض انتشار از طرف کمپانی فورتینت به صورت فایل در اختیار کاربر قرار می گیرد. و کاربران می توانند آپدیت دستی را انجام دهند،  و یا به روش اتوماتیک توسط شرکت انجام دهند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه آپدیت فورتی گیت با کارشناسان جوین تک در تماس باشید.

 

 

 

چرا باید فورتی گیت را انتخاب کنید؟

  • محافظت در برابر تهدیدات و بدافزارها
  • محافظت در برابر جاسوس افزارها
  • محافظت از فیشینگ و حملات فارمینگ
  • جلوگیری از ویروس پیام فوری
  • محافظت از پست الکترونیک
  • محافظت در برابر حملات شبکه ترکیبی و نفوذ

 

فورتی گیت دارای چه تجهیزاتی می باشد و این تجهیزات چه مزایایی دارند؟

تجهیزاتی که شرکت فورتینت طراحی کرده  می تواند از بلاک شدن فورتی گیت هم جلوگیری کند. فورتی گیت ها دارای توانایی زیادی هستند و مزیت های زیادی دارند.

تمام تجهیزات فورتینت از پنل کاربر پسندی برخوردارند و تمام کاربران می توانند با آموزش چند ساعته با این تجهیزات کار کنند.

دستگاه های فورتینت در طیف گسترده ای عرضه می شوند که امکان بهره مندی از یک شبکه پیشرفته را برای سازمان های مختلفی فراهم می کند از جمله پتروشیمی و..

 

از آنجایی که وجود تجهیزات مختلف از یک برند باعث مدیریت ساده در آنها میشودو با توجه به تعرفه قیمتی مناسب و اعتباری که در سطح جهانی دارند به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد و قابل توجه برای استفاده کسب و کارها از این محصولات شده است. و تمایل سازمان های کوچک و بزرگ برای خریداری فورتی گیت  و استفاده از این تجهیزات بیشتر شده است.

 

 

بلاک شدن فورتی گیت چرا و چگونه؟

با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد و امکان آپدیت از کشور ایران وجود ندارد باید از یک تانل امن برای دستگاه خود استفاده کنید. ودر غیر این صورت دستگاه شما بلاک می شود.

 

 

شما می توانید با استفاده از آپدیت آفلاین ، از بلاک شدن دستگاه خود جلوگیری کنید،   در این صورت نیازی ندارید هر سال برای اپدیت آنلاین هزینه ای پرداخت کنید.

از آنجایی که آپدیت انلاین نیست مدیر شبکه باید اپدیت را به صورت دستی آنجام دهد. در روش آپدیت آفلاین و یا دستی بروز رسانی با تاخیر انجام می شود و امکان دریافت فایل ها از فورتی نت به صورت مستقیم نیست،  پس مهم است که شما خرید دستگاه خود را از شرکت معتبر و آپدیت های ضروری را انجام دهد.

تا بتوانید فایل ها را به درستی و بالاترین سرعت دریافت نمایید. دریافت پچ های آپدیت با ارائه  FTP  می توانند در سهولت کار به شما کمک کنند.

 

آپدیت فورتی گیت

راهکارهایی که در گذشته برای آپدیت استفاده می شد امروزه کارایی چندانی ندارند و و در بلاک لیست شرکت فورتی نت  قرار گرفته اند. و یا به اصطلاح توسط شرکت فورتی نت بلاک شده اند. سازمانها برای رفع بلاک هم سختی زیادی مواجه می شوند.شما می توانید از شرکت هایی که راهکارهای دور زدن تحریم را به لحاظ فنی ارائه می دهند کمک بگیرید تا بتوانید از تخصص آنها بهره بگیرید.

 

 

 

 

 فورتی گیت چه مدلهایی دارد و آیا تمام مدلهای فورتی گیت امکان بلاک شدن دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله تمامی مدل های فورتی گیت امکان بلاک شدن دارند .فورتی گیت های دارای رده های مختلفی هستند که باتوجه به گستردگی سازمان و تجهیزات مورد استفاده آنها قرار می گیرد.

 

مدل های فورتی گیت شامل :
  • مدل مقدماتی فورتی گیت: شامل سری 30 تا 100 می باشد که برای سازمان های کوچک تا متوسط و یا شعب راه دور مورد استفاده قرار می گیرد
  • سطح  میانی فورتیگیت: شامل سری 200 تا800 می باشد که مناسب برای استفاده در سازمان های دارای چندین شعبه و سازمان های تجاری طراحی شده است
  • فورتی گیت  پیشرفته : شامل مدل های 1000 تا 5000 می باشد، که برای دیتاسنترها و محیط های ابری طراحی شده اند.

 

لازم است بدانید بعد از بلاک شدن فورتی گیت هیچ راهی برای بازیابی آن و استفاده از خدمات لاینی وجود ندارد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید فورتی گیت و مشاوره برای فعال کردن لایسنس فورتی گیت به صورت امن با کارشناسان ما در تماس باشید.