تین چرا خرید تین کلاینت‌ باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود؟کلاینت

چرا خرید تین کلاینت‌ باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود؟

همچنان که فناوری اطلاعات، توسعه بیشتری می یابد، شبکه ها نیز به عنوان یکی از پیامدهای این توسعه اهمیت بیشتری می یابند. اما شبکه ها فقط منحصر به انواع متداول LANها یا WANها نمی گردند و شبکه سازی روش های دیگری نیز دارد. در این زمینه تجهیزاتی مانند Thin Clientها، Net PC ها و یا Network computer ها مطرح می گردند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فناوری مرتبط با Thin Clientها بپردازیم.
شبکه مبتنی بر Thin Client، شبکه ای مبتنی بر سرور است که تقریباً کلیه پردازش ها در آن توسط این سرور صورت می پذیرد. کلیه برنامه های کاربردی روی سرور اجرا شده و توسط Clientها قابل استفاده هستند. واژه thin در این تکنولوژی، به دلیل حجم پایین پردازشی است که توسط Clientها صورت می پذیرد. در مقابلِ این تکنولوژیFat Clientها مطرح می باشند که کلیه پردازش ها را روی Client انجام می دهند. به طور کلی ساختار شبکه های مبتنی بر Thin Client از یک سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشکیل شده است که کارآیی محدودی دارند.

Thin Client چیزی جز یک کامپیوتر جمع و جور نیست اما این کامپیوتر برای استفاده به صورت یک پایانه ی شبکه ای طراحی و تنظیم شده است.

قطعاً این روزها تورم شدیدی بر جامعه حکم فرماست و بازار نوسانات قیمتی زیادی دارد. اگر شما هم برای خرید کامپیوتر یا لپ تاب اقدام کرده اید،با قیمت‌های بالا روبرو شده اید. بالا بودن قیمت در مواردی باعث انصراف شما از خرید یا تعدیل در آن شده است. جدا از صرف هزینه زیاد برای خرید لپ تاپ، آل این وان All in one و یا کیس های کامپیوتر،هزینه های همچون تعمیر و نگهداری و مصارف بالای برق در آنها نیز می تواند مورد بررسی قرار گیرد. شرکت های معتبر و پیشرو همچون HP و DELL و چندین شرکت دیگر تین کلاینت ها را به عنوان یک جایگزین مطمئن برای کامپیتورهای شخصی و سازمانی تولید و به بازار روانه کرده اند. این شرکت ها کاربران را تشویق به خرید تین کلاینت می کنند. 

 

جایگزین کردن تین کلاینت ها با سایر کامپیوترها مزایای زیادی به شرح زیر دارد : 

  1. تین کلاینت ها با توجه نوع طراحی و ابعادی که دارند،فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. استفاده از تین کلاینت ها زیبایی خاصی به میز کاری خواهد داد.
  2.  تنوع در طراحی،قیمت،مشخصات فنی و برندهای معتبر مختلف باعث شده کاربر گزینه های گوناگونی برای انتخاب داشته باشد.
  3. همانطور که می دانید برای خرید لپ تاپ و کیس‌های کامپوتر باید هزیمه های زیادی پرداخت شود. تین کلاینتها دارای قیمتی به مراتب پایین تر از سایر کامپیوتر ها هستند. (به طور مثال شما برای خرید یک تین کلاینت بین 4.5 تا 15 میلیون تومان هزینه می کنید.برای خرید کیس های کامپیوتر و لپ تاپ باید حداقل از 10 میلیون تومان هزینه کنید.)
  4. در هنگام خرید تین کلاینت می توانید مشخصات مورد نیاز خود را با توجه به نوع کاربری (اداری – گرافیکی) به دستگاه خود اضافه نمایید.
  5. استفاده از حافظه های SSD در تین کلاینت ها باعث بهبود سرعت و پردازش نسبت به حافظه های HDD کیس ها شده است.
  6. تین کلانت ها دارای گرافیک های On Board می باشند.
  7. در تین کلاینت ها از سیستم خنک کننده(هیت سینک)بی صدا و کم مصرف استفاده شده است. فناوری هیت سینک باعث شده تا نیاز به فن برای خنک کردن از میان برداشته شود.
  8. مصرف برق تین کلاینت‌ها نسبت به کیس و لپ تاپ تقریبا یک دهم خواهد بود. تین کلاینت ها صرفه جویی بالایی را برای سازمان شما به ارمغان خواهند آورد.
  9. استفاده از تین کلاینتها به صورت (Thin – Zero) می باشد. هزینه نگهداری و پشتیبانی با توجه به این نوع کاربری بسیار کمتر از کیس و لپ تاپ خواهد بود.

 

 

لازم به ذکر است در حال حاضر تین کلاینت های برند های مختلف و مشخصات فنی گوناگون به صورت نو و یا کارکرده در بازار ایران ارائه می شوند.این محصولات با کارایی بالا بسیار مورد پسند قرار گرفته اند و روز به روز در حال گسترش بازار خود هستند.

 

خرید تین کلاینت

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان با تیم جوین تک در تماس 02166121471 باشید. تیم جوین تک با برخورداری از کادر مجرب آماده ی ارائه مشاوره در جهت تین کلاینت و تجهیزات امنیت شبکه ، DELL ، HP می باشد.