چرا خرید انواع سرورهای اچ پی بهترین پیشنهاد است؟

منظور از سرور، سیستم‌هایی هستند که وظیفه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به سایر سیستم‌ها را بر عهده دارند. سرور یک کامپیوتر همیشه در دسترس است. به‌این معنی که تمامی سیستم‌های موجود در شبکه از این کامپیوتر فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می‌کنند.

برای خرید انواع سرور در مقام خریدار،فروشنده و یا پیشنهاد دهنده، همیشه برند اچ پی به عنوان اولین انتخاب به گوش شما خورده است.اما سوال این است دلیل این امر چیست؟ با وجود برندهایی همچون DELL,IBM, Lenovo, محصولات اچ پی چه سهمی از بازار را دارد؟دسته بندی و انواع سرورهای اچ پی چیست؟ چرا سازمان‌ها برای استفاده از این محصولات رقبت بیشتری نشان می دهند؟ دلیل محبوبیت وکارایی محصولات اچ پی در جهان و همچنین کشور ایران چیست؟ و مهمترین سوال اینکه چرا خرید انواع سرورهای اچ پی بهترین پیشنهاد است؟

برای پاسخ به این سوالات نیاز است درباره تاریخچه شرکت اچ پی بیشتر بدانیم. شرکت اچ پی یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی جهان در عرصه فناوری اطلاعات است. این شرکت آمریکایی و چند ملیتی است که در ایالت کالیفرنیا امریکا قرار دارد. از اقدامات مهم دهه ‌های اخیر این شرکت ایجاد تغییرات در سیاست های تولید خود است. شرکت اچ پی اخیراً در جهت حرفه ای تر کردن محصولات خود، دو بخشHP و (HPE (Hewlett Packard Enterprise را به وجود آورده است.هدف ایجاد بخش جدید(HPE) تولید محصولات حرفه ای تر و سازمانی تر بوده است.

 

 

محصولات اصلی این شرکت از ابتدا چاپگر و لپ تاپ بوده است. اما طبق آمار سرورهای اچ پی یکی از پرفروش‌ترین سرورها در جهان و همچنین در ایران هستند. این شرکت در بیش از 160 کشور جهان فعالیت دارد.طبق اعلام آخرین گزارش سایت IDC این شرکت با 26.7 درصد سهم فروش بازار رتبه اول پرفروش‌ترین سرورها را در جهان داراست.

با بررسی اجمالی بر روی دیتاسنترهای بزرگ و معروف متوجه محبوبیت و کارایی برند اچ پی می شویم. سرور‌های اچ پی به همراه ملزومات و متعلقاتی هم چون رک، سوییچ‌ و استوریج‌ها همیشه اصلی ترین نقش را در طراحی و پیاده سازی آنها ایفا می کنند.

 

دلایل کیفیت بالای انواع سرورهای اچ پی :

 

  1. کاربر محور بودن
  2. طراحی همراه با حداکثر کارایی
  3. کیفیت در قطعات
  4. ابزارهای گوناگون مدیریتی و فریم ورها
  5. پشتیبانی و گارانتی در بیشتر نقاط جهان

 

شرکت اچ پی همیشه در تلاش است تا بتواند سرورهای خود را با مزیت رقابتی بالا در تمام رده‌های سازمان مشتری اعم از کوچک، متوسط و بزرگ ارائه نماید. بر همین اساس می توان سرورهای اچ پی در سه رده اصلی زیر تقسیم بندی نمود:

 

  • سرور قابل نصب در رک HPE ProLiant DL380 :

 سرورهای مدل DL380 نسل هشت،نه و دهم (G8,G9,G10) قطعا یکی از محبوب‌ترین سروهای بازار ایران و جهان می باشد. در حال حاضر در ایران نسل های ۸ و ۹ این مدل به صورت ریفر و استوک در بازار موجود است. نسل های ۱۰ نیز برای مشتریان قابل ارائه است. ساختار فیزیکی این مدل دو یونیتی است و از دو پردازنده از خانواده E5-2600 v3/v4  از سری پردازنده‌های Xeon از شرکت Intel و همچنین از ۲۴ عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 حداکثر تا میزان ۱٫۵TB بهره‌ می‌برد. این مدل قابلبیت پشتیبانی از هارددرایوهای SFF یا LFF را دارد.

 

  • سرور قابل نصب در رک HPE ProLiant DL360:

این سرور یک یونیتی یکی از سرورهای پرطرفدار و پر فروش بازار است. نسل های G9,G10 این مدل در بازار موجود است. مشخصات کلی این مدل با مدل DL380 دو یونیتی تقریباً یکسان است. با این تفاوت که از هارد درایوهای کمتری پشتیبانی می نماید.

 

 

  • سرور ایستاده HPE ProLiant ML350: 

سری سرورهای اچ پی بسیار پر مخاطب هستند.استفاده از دو پردازندهE5-2600 v3/v4  از سری پردازنده‌های Xeon و همچنین ۲۴ عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌ها DDR4 از ویژگی های این دستگاه است. این سرور ها از تعداد قابل توجهی هارد درایو پشتیبانی می نماید.

خرید سرور

مشاوره خرید سرور

برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان برای خرید سرور مناسب با قیمت به صرفه می توانید با کارشناسان فنی جوین تک در تماس باشید. اگر شما به دنبال خرید سرور هستید تیم جوین تک با کادری مجرب آماده ی ارائه مشاوره فنی و تخصصی به تمامی مشتریان خود می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس 02166121471 باشید.